Last Breath v DW je awesome mechanika, ale vyskytne se ve hře docela často a Smrt tam není vždycky úplně svině. Je to další skvělá příležitost pro těžkou hráčskou volbu (jako by jich v DW bylo málo). Mě to přišlo jako příliš výrazný prvek pro generic setting, přecijen je na to velká šance při každé smrti. Neodvážil jsem se to použít v původní podobě.
Vzpoměl jsem si na to až teď při psaní revenanta. Podle legend je revenant mrtvý, který se vrátil mezi živé. Narozdíl od zombie nehnije a zachoval si své vzpomínky a charakter. Přesto je s ním něco špatně. Je něčím zlejší než dřív.
Tenhle osobní/charakterní přistup je fajn. Nechci z revenanta dělat další monstrum jako zombii, ghoula, kostlivce, cadavera, mumii etc. Takhle s ním lze zamávat s hráčskými očekáváními. Proč by princezna, která celý život usiluje o dobro všeho lidu, po nocích chodila do sklepení pít krev vězňů? Protože je mrtvá, ale nechce odejít z tohoto světa, dokud neodhalí svého vraha!
Je člověk, kterého si oblíbila nebo ho k něčemu potřebuje, sama Smrt. Když se dostaneš pod nulu životů, padáš k zemi, hážeš proti smrti a padne jednička, čas se zastaví a ty zůstaneš stát na hraně života a smrti. Vidíš do hlubin země stínů. Vidíš bránu do podsvětí. Vidíš své mrtvé nepřátele i přátele, zmučené duše v pekelných plamenech i záblesky světla z planin zapomění. Bledý jezdec, Smrt, k tobě přistoupí a nabídne ti cestu zpět do světa živých, pokud přijmeš jeho podmínku.
Může to být téměř cokoli. Ideálně to vypravěč uzpůsobí charakteru postavy i hráče, tak aby byla volba těžká, ale přijatelná. Příklady:
- Jestli na tvou pleť dopadnou paprsky denního světla, znovu se setkáme.
- Můžeš přežít pojídáním lidského masa, všechno ostatní je popel.
- Svůj život zasvětíš svrhnutí rodu Lannisterů, i kdybys měl jejich děti uškrtit holýma rukama.
- Nikdy neucítíš teplo ženského těla. Každá, které se dotkneš zchřadne.
- Nikdy nesmíš vzít život jinak, než v sebeobraně. Přesto mi musíš každých sedm dní alespoň jednu duši doručit.
- K nasycení musíš sníst 5x víc. K napojení vypít 5x tolik. K uspokojení ... raději najmi harém.
- ...
Pokud by vás napadli nějaké další příklady, tak je napiště do komentářů. Jestli chcete, aby se Revenant dostal do hry stejně často jako v DW, jednoduše nastavte větší šanci. Třeba 1 až 5.
Výměnou za svůj život mi dáš jiný (nekoho, koho postava nebude chtít zabít), pak tě nechám dožít tvé dny, pokud si to nepokazíš.
OdpovědětVymazatK nohám mi složíš veleknězovu/mesiášovu hlavu... (já mu ukážu, dělat zmrtvýchvstání!).
(Pokud je smrt jedním z jezdců apokalypsy) Něco zcela nevinného, jako navštívit tři největší města království a v každém přespat ve dvou nejhorších pajzlech (aneb kdepak se ten mor vzal)
Zabij Andara věčného jednou pro vždy (mocný lich, podezřele dlouhověký drak)
http://www.filmwatch.cz/2015/12/25/the-revenant-zmrtvychvstani-hd-cz-titulky/
OdpovědětVymazat