Pověst a reputace

“There is no road of flowers leading to glory” - Jean de La Fontaine


Jeden z mých hráčů má už několik let postavu pulpového šermíře ve stylu tří mušketýrů. Nedávno se k ní znovu vrátil, tentokrát poprvé v oldschoolové hře. Během sezení ne a ne přestat o tom, jak je Duelista slavnej, a že by ho měli lidi na cestách víc poznávat. Prudil s tím tak moc, že jsem mu nakonec navrhl následující mechaniku;

Zapisuje si do character sheetu název každé nové lokace, kterou na našich cestách navštívíme. Píše si je do úhledných sloupců vedle sebe a u každého sloupce má od shora dolu cifry od dvacítky po jedničku. U dvacítky si hned píše "slavný bohatýr z Elb". Kdykoli v dané lokaci udělá cokoli by mu mohlo zvednou reputaci, zapíše to pod devatenáctku, další pod osmnáctku a tak dále (stačí zkratky jako "odhalení dvojhlavého démona" nebo "přestřelka na náměstí"). Významné skutky si zaslouží i více řádků naráz. V rozhovorech s místními NPC si pak háže dvacetistěnnou kostkou, a když padne obsazená cifra, tak ho poznají. Automaticky vědí o té události, která padla, a libovolných dalších v jeho místním seznamu (to už je na libovůli vypravěče).

Pravidlo neobsahuje žádnou jedi/sith osu a je možné, že mu bude občas škodit, protože ne všechny záznamy jsou hrdinské skutky. Taky slouží výborně jako deník postavy. Není časově náročné jako psaní zápisů, ale motivuje hráče zaznamenávat alespoň highligths z avatarova dobrodružného života. Bohužel zabírá dost místa na papíru a odporuje mému předsevzetí, že character sheet by se měl vejít na jeden list, takže ho necháváme volitelným pro ty, co nehledají jen bohatství ale i slávu.

Žádné komentáře:

Okomentovat