O nahazování životů

Odjakživa mě v Dračím Doupěti i Dungeons&Dragons 3,5e iritovalo náhodné nahazování životů a v obou hrách jsme to houserulovali na pouhé přičítání průměrného hodu.

Elegantní a velmi jednoduché řešení (možná jsem se tu o něm už zmiňoval) jsme našli až ve Stars Without Number, kde se sice životy také nahazují, ale ne tak, že by se na každé úrovni hodilo jednou kostkou a ta se přičetla ke stávajícímu maximu. Namísto toho vezmete kostky za všechny úrovně a hodíte si všemi, včetně té za novou úroveň, znovu. Pokud nepřehodíte své stávající maximum, nic se nemění, pokud přehodíte, zapíšete si nové maximum.

S klasickým hodem jste
  • hodili málo a nemohli se zbavit dojmu, že máte zmrvenou postavu
  • hodili hodně a ostatní vám záviděli nezmrvenou postavu :)
Se SWN hodem
  • hodíte hodně a pískáte si, že máte na dvě úrovně vystaráno
  • hodíte málo a máte o důvod navíc se tešit na příští úroveň
Rozhodně doporučuji pro všechny, co hrají drd1.6 nebo cokoli z d20 systému ;-)

EDIT: Po pár letech s tímhle systémem jsme došli k tomu, že nahazování všemi kostkami na každé úrovni výrazně zvyšuje šanci na extrémně dobrý hod. Nakonec to řešíme tak, že se od určité úrovně nepřidávají kostky, ale jen +1. Tenhle strop můžete nastavit libovolně na třetí až pátou úroveň, podle toho jak krutě realistickou hru chcete mít.

Například s hranicí na třetí úrovni háže válečník na první 1d8, na druhé 2d8, na třetí 3d8, na čtvrté 3d8+1, na páté 3d8+2, na šesté 3d8+3 etc.

Jinak to funguje stejně - na každé úrovni děláš celý hod nový, pokud nepřehodíš, nic se nemění, pokud přehodíš, zapíšeš nové maximum.

Žádné komentáře:

Okomentovat