[Pravidla] Grimoár, PDF

Posledních pár týdnů si se Skavenem (nakladatelství Mytago) přehazuju na discordu druhou edici Kouzlem a Mečem. Nakonec to s tím kromě kostek nemá moc společného, tak tomu zatím říkáme Grimoár. Potřeboval bych to trochu zkritizovat, než budu pokračovat.


Už je to v hratelné podobě, ale úplně chybí sekce pro přípravu hry. Nakoukněte, případně vyzkoušejte, a dejte vědět, pokud najdete něco nefunkčního. Začal jsem to hrát na svých víkendových hrách; zatím je to svižné, docela brutální (čti: boje jsou velmi krátké) a magie je překvapivě zábavná.

Těší mě představa, že bych časem mohl mít pravidla, na která bych se tu mohl odkazovat.


13 komentářů:

  1. Chystám výpravu se zaklínačem, a jelikož mi přijde Grimoár, jako jeden z nejlepších RPG systémů (teda, ještě jsem ho nehrál, ale vypadá báječně), tak jsem vytvořil možná vůbec první modul :D Chtěl bych poprosit bystrá očka, aby ho co nejdříve zkritizovala :P Děkuji!

    https://docs.google.com/document/d/1mNrHT5X-gtfWCV5zyzHngZhvv6XQiyltTxArujKXaYs/edit?usp=sharing

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super. Okomentoval jsem ti dokument. A založil jsem discord pro případ, že bychom se o tom chtěli dál bavit.
      https://discord.gg/KbGDhX5

      Vymazat
  2. Zdravím, rád bych se zeptal jak to zatím pokračuje a jestli máte v blízké době v plánu vydávat nějakou další verzi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, zatím mám jen pár nových grimoárů. Nevím, jak budu pokračovat. Chtěl bych přidat schopnost pro hraní kněží a začít na sekci pro přípravu hry.

      Nové grimoáry jsou ukázané tady na rpgf
      https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?p=574753#p574753

      Vymazat
  3. Přeteno , zní to dobře , mám doma v šuplíku "Kouzlem a mečem" čeká to tam na to až děti vyrostou , ale asi dříve zahrajeme Grymoár :-) Držím palce v Tvorbě.

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím,
    Grimoár mě velice láká. Mám jen jeden problém a to je brzké "vymaxování" postavy. Představa, že po 50-ti sezeních mi hráč odhodí svojí postavu či že začne stagnovat mě trochu děsí.
    Jsou v tomhle směru nějaké autorské plány do budoucna?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 50 sezení je při každotýdenním hraní víc než roční kampaň. To by mělo bohatě stačit, a pokud kvůli uzavření zápletky trochu přetáhnete, získávají postavy alespoň hrdinskou kostku.

      Pokud chcete hrát déle, můžete buď zvýšit počet potřebných zkušeností (ale bude to dost pomalé), nebo zvýšit limit ze sedmi schpností na deset (a přidat nějaké nové, případně přitlačit na ty staré; třeba Boj IV (k4) a Boj V (k12)), nebo nechat vysokolevelovou postavu získávat jen hrdinskou kostku a zároveň s tím nechat hráči rozehrát novou postavu (dceru, učence, služebníka etc.), hrát dvě postavy naráz a zlepšovat jen tu mladší.

      Vymazat
  5. Zdravím znovu,
    chtěl bych se zeptat ještě na jednu věc ohledně mechaniky a to konkrétně ve variantě popsané v revizi Grimoáru 0.2.3.

    Jde mi konkrétně o LEHKOU ZBROJ.
    V pravidlech je jasně popsáno zvýhodnění z nošení zbrojí (hody na obranu vyšší o jednu či dvě kostky). U těžké zbroje je i velmi výstižně určené znevýhodnění.

    Má otázka je, zda je i nějaké již popsané znevýhodnění pro lehkou zbroj (rozuměj,... aby si ji každý neoblékal prostě jen protože to je bez problémová výhoda - viz. slušivý gambeson k6).

    Napadá mě hned několik variant, například:
    1) Nechrání proti obouručním či drtivým zbraním => kostka se nepočítá
    2) Je v ní vedro a ruší při Arkáně či kněžství => snižuje kostku
    3) obratnost sice zbroj posílí, ale celkově kostku zbroj sníží o jeden stupeň

    Ptám se proto, že grimoár je nápaditě napsaný a autor od zdroje se určitě nad něčím podobným zamýšlel. Jsou nějaké návrhy či důvody proč to vůbec neřešit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obdobné věci jsme řešili, ale nakonec vyhrála uvěřitelnost/simulace. Zbroj je do boje jednoduše rozumná věc.

      Takže herní volba mezi lehkou a těžkou s postihem pořád existuje, ale lehká je prostě lepší než jít do boje bez ochrany.

      Vymazat
    2. Má to teda důležitý sekundární efekt: Postavy mají skoro vždy alespoň k6 obranu, protože si lehkou zbroj vezme každý, zatímco slabá monstra jako skřeti, zombie či kostlivci, mohou mít obranu k4, aby měli hrdinové šanci i proti přesile :)

      Vymazat
  6. Znovu já,
    ten Grimoár mi nedá spát. Rád bych si zahrál jeho neosekanou verzi. Nicméně moji ostatní členové naší herní skupiny breptají jak staré báby, že má Grimoár malý obsah a že se malé množství Schopností brzy ohraje. Neradno jim vysvětlovat, že kouzlo Grimoáru je v tom, že to není DnD a anise to nemá potřebu tak tvářit.
    Pro potěchu všech jsem se snažil rozšířit strom Schopností tak, abych nenaboural základní strukturu, ale abych zároveň doplnil odvětví, která nás zasekávala při hraní DRD2.

    A NA CO SE TEDY PTÁM?
    ---------------------
    Vadilo by autorovi, kdybych mu poslal email s vlastní úpravou seznamu Schopností, který by mi zdrbnul a se svými postřehy poslal zpět? Pokud ne, tak prosím o kontakt.

    chairo.ph@gmail.com

    OdpovědětVymazat