Na rychlo sesmolená tabulka pro Yashu (pokud s ním hrajete, nečtěte dál), který bude příštích pár sezení vláčet svou družinu Underdarkem.
The Underdark is a fictional setting which has appeared in Dungeons & Dragons role-playing campaigns and Dungeons & Dragons-based fiction books, including the Legend of Drizzt series by R. A. Salvatore. It is described as a vast subterranean network of interconnected caverns and tunnels, stretching beneath entire continents and forming a literal underworld for whichever surface setting it is added to.
Typy jeskyní
- Krasová jeskyně, kolísající šířka i výška, stalaktity, stalagmity and all that fun.
- Relativně hladké, tvrdé stěny. Tunel vzniklý tokem lávy.
- Horké balvany, těžko dýchatelný teplý vzduch.
- Stěny pokryté vrstvou ledu, rychlý suchý mráz.
- Pokrytá krystaly (minerální nebo organické v podobě zvláštních korálů), světlo se tu nese 5x dál.
- Štola. Buď trpasličí (prostorná, přesně opracované sloupoví) nebo gnómská (stísněná, vystužená dřevěnými trámky)
- Dokonale kulatý tunel. Každou směnu 1z6ti šance na setkání s obřím červem.
- Nepřirozený konstrukt dávno mrtvé civilizace (1-kovové chodby vesmírných lodí 2-stěny s reliéfy stovek milenců 3-stěny pokryté kabely a trubkami s roztodivným obsahem 4-mramorový, pískovcový, žulový nebo betonový labyrint 5-skleněná tuba s výhledem na vrstvy usazených hornin nebo otevřený prostor ostatních jeskyní 6-tunel vyztužený živými větvemi a trním v pravidelných vzorech)
- Zatopená nebo zpola zatopená jeskyně. 1z6ti šance na pijavice. Mají tvrdou vnější stěnu, dají se sundat jen nožem a ubírají jeden život za směnu. Povolují ovšem bonusový záchranný hod proti jedu či nemoci.
- Zhroucená jeskyně z těžkých balvanů. Zbyly jen úzké průlezy. Často je nutno sundat batoh, někdy i zbroj. Světlo nedosáhne příliš daleko.
- Dlouhá jeskyně s dostatečně silným průvanem ke zhasnutí pochodní.
- Zvláštně zapáchající organická jeskyně. Ve skutečnosti, střevo, žíla nebo dutá kost mrtvého boha. Obří tělo slouží i jako část potravního řetězce.
Lokace a střetnutí
- Prostor plný pestrobarevných gigantických krystalů. Čaroději se zde beze snahy doplňujě 1 mana za hodinu a může nasát až 3 nad běžné maximum.
- Grandiózní kopulovitá kaverna s ruinami trpasličího města pohřbeného pod zelenou džunglí, která je živena vyhasínajícím umělým sluncem vysoko u stropu. Okolní bytosti se sem chodí krmit.
- Čarodějná věž nešťasntě teleportovaná z poloviny do skály. Mág skončil s rukou, ramenem a kusem hlavy v kameni. Šikovný, ale zmatený Imp z uřezanými křídly mu stále věrně slouží, převléká postel, připravuje jídlo apod. (jako Kryton). V laboratoři lze najít 5 lektvarů. V pokladnici korunu, která výrazně zesiluje smysly, ale obsahuje zlověstného ducha, který ovládá tělo, když jde nositel spát.
- Nefunkční parní vrtadlo, oválný tank s vrtákem vepředu. Trpaslíci (1-nelítostní duergaři, temní trpaslíci 2-hlubinní trpaslíci, nenávist k elfům, obecná podezíravost a nečestnost 3-horští trpaslíci, milí hoši) hledající materiál na opravu se vrátí za 1k6 směn. Jedinou obranou jsou zamčené dveře a malý kovový golem s plamenometem. Tank obsahuje slušnou zásobu oleje a 1k8 černých bomb (2k8 poškození, záchrana za půl)
- 2k6 bledých, shrbených stvoření se slepýma očima, zkaženými zuby a celkově děsivým vzhledem (1-agresivní kanibalové, 2-relativně mírumilovní s nedalekou skrýší a dětmi)
- Troll (regenerace všeho, krom ohnivého zranění), protože nic neřekne “Fuck you” jako monstrum, na jehož zabítí spotřebujete polovinu zásob oleje, respektive světla.
- Temný elf. Pokud narazí na postavy jako první, bude jim telepaticky našeptávat lži, které je postaví proti sobě, a až se dostanou do nějakých potíží, tak zaútočí ze stínu. Pokud oni překvapí jeho, začne se dožadovat čestného duelu, aby mohl alespoň jednoho zabít bez přesily ostatních.
- Oschlá mrtvola dobrodruha. Okousané kosti a požvýkaná kožená zbroj, plechová lucerna, lahev oleje a dřevěný tubus s jednou částí mapy pokladu.
- Lávová řeka. Po březích se daří zvláštní anaerobní houbě. Je jí hodně, je jedlá, ale její vůně dokáže přilákat želatinové monstrum (kyselinový dotek, ničí zbraně a zbroje, při zranění sečnými zbraněmi se dělí na menší poloviny)
- Impérium obřích mravenců. Střídavě chodí po dvou nebo více nohách.Přestože na první pohled disciplinovaní, pro postup v hierarchii a šanci na kopulaci s královnou si klidně vrazí dýku do zad. Používají zbraně a nástroje a posunky se s nimi lze domluvit (je možno použít i Mluvení se zvířaty, v tom případě zní velmi strojově)
- Klan troglodytů, slepých humanoidních ještěrců, s neuvěřitelně vyvynutými ostatními smysly. Jejich civilizace je dávno v úpadku, ale stále si vypráví příběhy o šamanech s neuvěřitelnými schopnostmi. Čarodějové jsou pro ně bohové.
- Obří stonožka.
- Grandiózní kaverna s jezerem. Temné vody jsou domovem velkého prastarého hada, co rád polyká nabubřelé dobrodruhy a ještě raději vyměňuje nové epické příběhy za staré. Na ostrově ve středu jezera je strom s dužnatým fialovým ovocem, které u většiny (5z6ti) lidí způsobuje neovladatelný chtíč a u některých (1z6ti) věštecké vize.
- Gnómské městečko. Zpočátku nedůvěřiví. Vyžadují platbu za vstup. Lze u nich doplnit zásoby, ale nemají všechno (rozhodněte nějakým d6 hodem).
- Portál do světa pokrytého oceánem červů postupně konzumujících planetu. Na hladině žijí jen trosečníci v lodích smontovaných ze zbytků vesmírných plavidel.
- U stropu visí svítivá lana. Sestávají z velmi lepivého slizu a osvětlená jsou chemickou reakcí zvnitřku hmyzích predátorů, kteří jsou trpělivě zavěšení nad nejfrekventovanější chodbou. Pokud se slizu někdo dotkne, přítáhnout ho k sobě. Pokud se bude snažit podlézt, shodí ho na něj a přilepí k podlaze.
- Kult pokroucených mutantů vedený zdánlivě dokonalým mužem. Vzývají malou kouli syrového zeleně zářícího chaotitu, nad kterým je dírá ve stropě vedoucí až na povrch. Chaotitová koule má dva efekty - čarodějové v její blízkosti mohou doplnit 2 many nad maximum a po týdnu všichni chaosu vystavení háží na záchranu (úspěch - superschopnost, neúspěch - groteskní mutace)
- Kovový dům satyrského kováře. Velmi pohostiný. Bude postavy testovat hádankami, náznaky a nastraženými situacemi. Kdo bude slušný a čestný dostane zbraň z kovu, který nelze rozehřát v normální výhni, musí se kovat u lávové řeky (+1 útok, na max poškození soupeři něco usekne - končetinu, zbraň, kus zbroje...). Kdo bude hrubý a nečestný, tomu dá podobnou zbraň, která se ovšem zlomí v ten nejméně vhodný okamžik.
- Jáma, z které vychází mdlé rudé světlo a horká pára. Z hlubin je matně slyšet nářek milionů mučených duší.
Dodatečná inspirace u False Machine
Žádné komentáře:
Okomentovat