Útočné karty

V diskuzi o deckbuildingu se objevila poznámka, že klasická Vancian magie, kdy si čaroděj ráno připravuje konkrétní set kouzel na den, je vlastně taky stavění kartového balíku. 

Je to zábavná myšlenka, a kam mě dovedla napíšu příště, ale taky z toho vzešla obava, že všechny cool minihry se týkají magie a válečníci ostrouhají. A tak jsme se zamýšleli, jakou kartovou mechaniku by mohli využít bojovníci, a představujeme Útočné karty. Reprezentují okamžité bojové příležitosti v každém jednotlivém tahu.

A4 pdf tiskněte ve 100% měřítku, aby vše správně pasovalo do TCG obalů, viz minulý článek.


Návod k použití najdete na prvních dvou kartách u střelby. Ty můžete po přečtení zahodit, ke hře nejsou potřeba. Ve zkratce: Kdykoli chce bojovník zaútočit, lízne tři karty, jednu z nich zahraje, a všechny tři zamíchá zpět do balíčku.


Zkoušeli jsme je jen na několika sezeních, ale prozatím fungují skvěle. Řeší pro mě odvěký problém ze třetí edice D&D, kde měly bojové manévry (odzbrojení, shození etc.) dvě podoby; 

  • Buď v nich byla postava netrénovaná a prováděla je místo útoku a/nebo s postihy, tak velkými, že je nikdo nikdy nedělal.
  • Nebo v nich byla postava trénovaná (měla příslušné featy) a v tom případě svůj vytrénovaný manévr používala doslova proti každému nepříteli.

To samé pravděpodobně zažil každý vypravěč s útoky na specifické části těla. Sotva hráč zahlásí “Vystřelím mu oko,” tak stojí vypravěč mezi volbou navěsit na to tak velký postih, aby se to vyplatilo jen ve vyjímečných případech, nebo to povolit bez postihu a riskovat, že od teď začnou hráči vystřelovat oči všem monstrům, která potkají.

Smutný výsledek podobných situací byl, že se hráči spokojili s efektivními (čti: neriskantními) základními útoky bez speciálních manévrů a boje se degradovaly na statické osekávání životů.

Útočné karty se zdají být rozumnou pomocí a zabíjí tři mouchy jednou ranou

  • Dělají manévry efektivní, buď skrze bonusy nebo možnost je provést společně s běžným útokem.
  • Zamezují repetitivnímu opakování stejného manévru v každém kole, protože vhodné příležitosti chodí náhodně.
  • Dělají bojovníka zajímavějším, protože do každého kola přidávají tři možnosti navíc jako bonus k čemukoli, co nabízela fikce sama o sobě.

Určitě vyzkoušejte a dejte vědět, jak jste dopadli.


Pozn. 1: Pro jistotu zmíním, že karty neodebírají stávající možnosti, ale pouze přidávají nové. Pokud chcete někoho povalit, tak to můžete udělat stejně jako jste mohli doteď bez karet. Manévr Atletika vám jen dává možnost udělat to společně s útokem.

Pozn. 2: Odkazované PDF pravděpodobně není finální. Karty budeme dál testovat a PDF průběžně aktualizovat. Obrázky v tomto článku ovšem zůstanou zastaralé.

Pozn. 3: Karty určitě půjde s drobnými úpravami použít i v non-D&D hrách, které používají tahové boje, ale konkrétní implementace je na vás. 

Od oka bych tipl, že v Into the Odd nebo Mausritteru by stačilo při výhodě/nevýhodě házet dvakrát rovnou kostkou zbraně namísto k20.

U Dračího Doupěte by mohla výhoda znamenat, že kostka exploduje na 5-6, a nevýhoda, že neexploduje ani na 6.

Věřím, že si nějak poradíte :)

 

Žádné komentáře:

Okomentovat