Další soskové zadání; tentokrát viz název článku, "Pohraniční pevnosti". Kdykoli umisťujete na mapu pevnost nebo vám přijdou hranice království příliš prázdné a nemáte žádný konkrétní nápad, co by vás nastartoval, hoďte k20:
- Palisádové hradiště. Na stráži jen jeden muž a za branou veselý zpěv. Zdejší kapitán je nezodpovědný bohém, všechny peníze na vybavení, opravy a platy zvědů a hraničářů, utrácí za jídlo, pití a zábavu pro sebe a své muže. Kapitán je totiž podvodník, herec a potulný zloděj.
- Bohatá pevnost obáváná všemi vesnicemi, které má chránit. Vojáci si pod výhružkami berou, co se jim zlíbí, a nikdo se je neodváží nahlásit knížeti. Kapitán je přesvědčen, že sedláci neprojevují vojákům, jež za ně nasazují život, dostatečný respekt.
- Hradby se oslnivě lesknou falešným stříbrem, louče planou vysokým bílým plamenem a vojáci jsou vyzbrojeni léčivými lektvary a jednorázovými ohnivými kanony. Přesídlil se sem, ve snaze uniknout před požadavky měšťanů, slavný alchymista. Vojáci a hraničáři mu nosí, co v divočině najdou, on jim výměnou pomáhá s obranou.
- Ruina mocného hradu, pýchy padlého císařství. Posádka neodpovídá velikosti a musí se obracet na laciné triky - do varkočů odění panáci na hradbách, zvonkohry, oheň ve více krbech než je třeba a pod.
- Každý zločinec může namísto trestu žádat o přesun sem. 7 let služby nebo povýšení od kapitána a všechny hříchy jsou zapomenuty. Přežít lze pouze s tvrdou vojenskou disciplínou, které zdejší výpravy vyžadují. Každý vězeň má na levé líci vypálenou pečeť hříchu, a teprve po ukončení služby získá na pravou líci pečeť hrdinství.
- Místo pevnosti chrání tuto hranici systém chodeb a tunelů, včetně pastí, propadlišť, střílen a tajných vstupů. Labyrint sestává částečně ze starých kobek a hlavní velitelství je v hrobce dávného barbarského krále.
- Hradiště vystavěné na vysoké náhorní plošině přístupné pouze tajnými chodbami nebo jedním ze tří výtahů, které lze v nouzi snadno odříznout. Sýpky, skleníky, lapače dešťové vody, zdejší jsou odhodlaní přečkat libovolné obléhání. Dokonce se snaží vycvičit tři čerstvě vylíhnuté gryfony.
- Šestihranná věž, palisáda s kovovými výztužemi, balistou, střílnami, mřížovanou branou a dlouhým vlajícím praporem. Sofistikovaná, přitom uvěřitelně postavitelná během několika dní. Osádka dvaceti mužů vypadá profesionálně a zaneprázděně. Všechno je to ovšem iluze vycházející z runového kamene položeného ve středu věže. Žádná pevnost tu není.
- Namísto pevnosti se podél hranice táhne obranná zeď. Při stavbě byly do základů pohřběny oběti války. Nyní na hradbě věčně bdí zástupy neviditelných duchů, jejichž děsivou podobu odhaluje jen měsíční svit.
- Stavba má už z dály nepřirozený nelidský vzhled. Jednotlivé nažloutlé věže se spojují, slévají a stékají po sobě jako vosk a všechny jsou bez zjevného řádu pokryté oblými vchody, okny a balkony. Původně kolonie obřích termitů.
- Pevnost je součástí zdi, hradby táhnoucí se podél hranice. Jednotlivé věže jsou dobře zásobované, obsazené šesti muži a postavené v dohledu ostatních s připravenými signálními ohni.
- Platinový hrot tyčící se k nebesům. Nezničitelná věž se dvěma branami, které dokonale zapadají do stěny, že při zavření nejsou ani vidět. Uvnitř teplo bez ohně, světlo bez svící, samovolně se do stěn zasouvající dveře a komnaty dekorované blikajícími drahokamy. Duch, který se prochází po chodbách, je hologram umělé inteligence, jedoného přeživšího pasažéra.
- Velitelství, škola a cvičiště lovců démonů. Bojovníci tohoto řádu jsou profesionální zabíječi nestvůr a po ukončení výcviku se vracejí do království nabízet své služby za peníze. Lze se tu dozvědět o způsobech, jak porazit specifická monstra, a nakoupit speciální lovecké vybavení.
- Tvrz, která má přes údolí na dohled tvrz sousední země. Vojáci obou pevností mezi sebou déle jak generaci nebojovali, dobře se znají a běžně spolupracují proti společným hrozbám (goblini z kopců, troglodyti z hlubin...).
- Brána dokořán a nekolik můžu mrtvých na nádvoří. Zbytek zmizel, vrávoravé stopy vedou do skal. Ti na nádvoří se očividně pobili mezi sebou. Na ochozech lze najít dlouhá fialová pera. Hrad napadli harpyje.
- Vojáci skrývají tváře za bronzovými maskami. Ve skutečnosti jsou jeden a mají společnou mysl - muž se schopností klonovat se, rozdělit se ve více naráz. Každý den vytvoří další kopii.
- Orkská pevnost, jejíž šaman po nedávných střetech na hranicích přísahal věrnost králi. Orci a jejich rodiny by mohli na společenství mnoho vydělat, ale každý den musí zápasit se strachem a nenávistí lidí, které mají chránit.
- Prastará gigantická pevnost, vertikální město z kovu a zesklovatělého pískovce. Posádka obývá jen jedno prozkoumané a staticky posouzené křídlo, ostatní jsou za zamčenými nebo zabarikádovými vchody a skrývají tajemství předchozí civilizace.
- Z lesů v okolí pevnosti stoupají sloupy kouře a ozývá se práce dřevorubců. Palisádová pevnost je ve válce s hvozdem. Kapitán hlásá, že útoky lesních bestií, povodně, sesuvy půdy, nemoci, ani jedovatý hmyz postup civilizace nezastaví.
- Posádka propadla kanibalismu. Jsou nadpřirozeně silní, zdraví, nestárnoucí a nehodlají na tom nic měnit. Dokud se o jejich tajemství nikdo nedozví a mají koho jíst, tak jsou nejefektivnější jednotkou v celé královské armádě.
Žádné komentáře:
Okomentovat