Goblini mají mnoho pobob, někdy jsou téměř lidští, jindy až nepřirozeně děsiví. Ale hlavně jsou šíleně zábavní. Následující tabulku jsem si sepsal pro rychlejší generování náhodných setkání (přecijen se blog jmenuje 2k6 goblinů).
k%
1-19 Otrok
1k4 životů, spoře odění nebo nazí vyhublí zoufalci, ozbrojeni noži či pracovními nástroji. Hnáni svými krutými pány udělají cokoli, ale při první pořádné příležitosti utečou.
20-38 Pěšák
1k6 životů, lehká zbroj*, štít, jednoruční a vrhací zbraň.
39-57 Lovec
1k6 životů, lehká zbroj, luk či prak a sekyra. Střelci, lovci a sběrači. Často přesvědčují přímočaré pěšáky k taktizování, přepadům, přípravě pastí apod.
58-67 Zvíře
1k6 životů, nahý, šlachovitý, zvířecí pudy, nemluví, jen běhá, šplhá, skáče a kouše, ozbrojený maximálně nožem nebo oštěpem.
68-74 Jezdec
1k6 životů, lehká zbroj, štít, kopí, luk, nadřazený pěšákům i lovcům. Jezdí na přerostlém vlku (úr. 3+3, kousnutí 1d6+1, obrana 12)
75-79 Šaman
úr.2, ověšený cetkami a vážený mezi ostatními gobliny, umí seslat pár učňovských kouzel (např. ohnivou střelu a mlhu) a nosí hůlku s dalším učňovským kouzlem, která má při použití 1z8mi šanci na prasknutí.
80-83 Mutant
úr.2, páni z hlubin a temní čarodějové se snaží gobliny množit zrychleně bez použití žen a pěstují je v bahnitých líhních po desítkách. Čas od času v tomto procesu dojde k mutaci. 1) siamská dvojčata 2xživoty 2) hustá srst +2 obrana 3) extraútok krabým klepetem za 1k6 4) uspávací sliny 5) ohromná síla 2xpoškození, při prvním zranění na něm napnutá kůže praskne a on se rozprskne kolem 6) obří hlava, telekinetické schopnosti 7) 4 ruce 8) prověšená spodní čelist, paralyzuje řevem 9) blanitá křídla 10) nechutné boláky, při smrti praskne a nakazí všechny zasažené hnisavými záněty
84-86 Žena
1k4 životů, zdravé gobliní dívky jsou velmi cenněné pro schopnost spravit linii líhněmi poskrvněných genů.
87-88 Krysař
1k6 životů, s bičem, píšťalou nebo alespoň naostřeným klackem vládne 2k4 ochočeným obřím krysám.
89-90 Kov
úr.3 pokud se gobliní válečník dožije stáří, je pravděpodobně tak zjizvený a znetvořený, že ho po hromadě musí držet kovové šrouby, záplaty, dlahy a protézy. Obrana 16.
91-92 Vůdce
úr.3 šupinová zbroj, bič, masivní palcát, nad hlavou se mu tyčí standarta připevněná k postroji na zádech. Všichni goblini pod jeho vedením mají +2 k útoku.
93-94 Civilizovaný
1k6 životů, goblini vzešlí ze zdravé matky i otce vychovaní v civilizovaném světě (např. v lidském městě) nejsou ani hloupější ani zlomyslnější než ostatní rasy. Pokud jste na něj narazili mezi ostatními divokými gobliny, tak je buď zajatec nebo má nějaký rozumný důvod.
95-96 Vynálezce
1k6 životů, většina goblinů je od přírody zvědavá, ale jen někteří okoukají dost na to, aby zvládli sami něco sestrojit. Vynálezce je vyzbrojen speciálními šípy, balistou, oslňujícím zrcadlometem, výbušninami nebo jinými vynálezy (výjimečně ovládnou i parní stroj)
97 Chaos
úr.2 šaman, který si příliš zahrával s kosmickými silami. Jeho kouzla mají různé náhodné efekty. Ve smrtelné křeči se změní na bestii slizu a chapadel (úr.1k4, 1k4 útoků za kolo za 1k6).
98 Matka
úr.3 co se stane, když v líhni zmutuje gobliní žena? Matka je dvousetkilová továrna na krvelačné gobliny. Souloží se všemi kromě nejnižších otroků a porodí až jedenkrát týdně.
99 Vyvolený
úr.5+5, několikrát za generaci se objeví důkaz elfího původu, narodí se muž tak silný, dokonalý a krásný, že překoná ve všech vlastnostech, jak gobliny, tak elfy. Proroctví praví, že jednou přijde Vyvolená ženského pohlaví a vyvede svůj lid z temnot.
100 Magický předmět
Vyber jeden z následujících předmětů, dej ho vůdci skupiny a házej dál. 1) kostěná sekyra +1k4 poškození jak do zasaženého, tak do nositele 2) vrstvená zbroj sešitá z kůží všech ras, obrana 17, s každým umytím klesne o jedna 3) palice s trolí hlavou -1 k útoku, poškození 1k12 4) hmyzí helmice, pohledem můžeš někoho přimět, aby splnil tvůj rozkaz; pokud hodí záchranu, může dát rozkaz on tobě 5) štít z živého trní, nepřídává obranu, ale kdykoli s ním vykryješ, zraníš útočníka za 1k4 6) tucet prokletých šípu, po zasažení ubírají každý den 1 život
Rasové schopnosti
- Díky svému původu v jeskyních hluboko pod povrchem vidí goblini dokonale i při minimálním zdroji světla, ale mají -1 postih k útoku v přímém denním světle.
- Navíc stráví skoro cokoli, dokáží přežít neomezenou dobu na nekvalitní stravě a získávají +4 k záchraně proti jedům.
Samotného krále jsem do tabulky nezařadil. Nezaslouží si být v obyčejném random encounteru. Navíc určitě moc nevylézá.
*Schválně píšu jen lehká zbroj, protože to u goblinů nemusí být vycpávaná či kožená, ale i kostěná, dřevěná, chitinová, pletená z provazů, trní a bůhvi čeho ještě
Žádné komentáře:
Okomentovat